یک واحد از نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F بندرعباس که به نیروگاه هنگام معروف است با همت شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی بزودی به صورت رسمی سنکرون شده و ۳۰۷مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه های حرارتی کشور خواهد افزود. به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری صدای دیپلماسی ایران(idva) به بندرعباس، علیرضا نصرالهی مجری […]

یک واحد از نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F بندرعباس که به نیروگاه هنگام معروف است با همت شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی بزودی به صورت رسمی سنکرون شده و ۳۰۷مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه های حرارتی کشور خواهد افزود.

به گزارش خبرنگار اعزامی پایگاه خبری صدای دیپلماسی ایران(idva) به بندرعباس، علیرضا نصرالهی مجری طرح نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با بیان این که این واحد تولیدی بعنوان اولین نیروگاه کلاس Fتوسط بخش دولتی راه اندازی می شود میزان سرمایه گذاری طرح مذکور را به طور کلی۵۰۰ میلیون یورو اعلام کرد.

وی همچنین گفت: طرح سیکل ترکیبی کلاسFهنگام در راستای هدف گذاری افزایش راندمان تا میزان ۴۰ درصد ازسوی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی اجرایی می شود و این درحالی است که شرکت گروه مپنا آن را اجرا می کند.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی همچنین با تأکید بر اینکه توربین‌های کلاس F پیشرفته‌ترین توربین‌های تجاری‌سازی شده در جهان هستند گفت: نیروگاه هنگام بندرعباس اولین نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F بخش دولتی است که راندمان آن ۵۸ درصد خواهد بود.

نصراللهی گفت: برای احداث ۵ هزار مگاوات نیروگاه کلاس F بندرعباس ۸ ساختگاه در نظر گرفته شده که ۴ ساخت‌گاه بندرعباس، اندیمشک، سهند بناب و رامین اهواز در اولویت این برنامه قرار دارند و اقدامات اجرای آنها در حال انجام است.

به گفته وی، ساخت‌گاه‌های لرستان، اصفهان، تهران و بوئین‌زهرا ۴ ساخت‌گاه دیگر هستند که قرار است در اولویت‌های بعدی نیروگاه کلاس F در آنها نصب شود.

نصراللهی افزود: ارزش کل قرارداد برای احداث ۵ هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F حدود ۲٫۲ میلیارد یورو است که ۵۰۰ میلیون یورو به نیروگاه هنگام بندرعباس اختصاص دارد.

مجری طرح نیروگاه‌های سیکل ترکیبی شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی نیروگاه کلاس F بندرعباس ۹۰۶ مگاوات است و این نیروگاه مراحل پایانی آماده‌سازی خود را طی می‌کند و به زودی در قالب کمپین الف، ب، ایران، آبادانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

خیز بخش خصوصی برای احداث دو نیروگاه در استان هرمزگان

همچنین مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق بندرعباس گفت: ظرفیت منصوبه نیروگاه‌های حرارتی استان هرمزگان ۳۲۵۰ مگاوات است که پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت تا پایان امسال به ۳۵۵۷ مگاوات و تا افق ۱۴۰۴ به ۶۹۰۹ مگاوات افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایران پترونت به بندرعباس، رضا مهرانی با اشاره به اینکه استان هرمزگان ۷۰ هزار کیلومتر وسعت دارد و جمعیت بندرعباس ۵۰۰ هزار نفر است، گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس F هنگام و نیروگاه حرارتی سیریک هرمزگان برای تأمین برق سواحل مکران از جمله پروژه‌های بخش دولتی و نیروگاه غدیر و پاسارگاد قشم از جمله نیروگاه‌های بخش خصوصی است.

وی با تأکید بر اینکه تدابیر اندیشیده شده در جهت تأمین برق پایدار است، گفت: در حال حاضر وضعیت منصوبه نیروگاه‌های حرارتی استان هرمزگان ۳۲۵۰ مگاوات است که با آمدن نیروگاه‌های کلاس F (هنگام) به مدار تا پایان امسال این ظرفیت به ۳۵۵۷ مگاوات خواهد رسید و تا سال ۱۴۰۴ این ظرفیت به ۶۹۰۹ مگاوات افزایش می‌یابد.