پتروتک میزبان امضای قراردادهای بسیار بزرگ تولید بار اول
پتروتک میزبان امضای قراردادهای بسیار بزرگ تولید بار اول

چهار شرکت اصلی وزارت نفت هفته آینده حین برگزاری دومین نمایشگاه و همایش مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتک) از قراردادهای کلان تولید بار اول استقبال خواهند کرد. به گزارش پایگاه خبری صدای دیپلماسی ایران(idva)، عظیم کلانتری‌اصل،رئیس پژوهشگاه صنعت نفت پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با […]

چهار شرکت اصلی وزارت نفت هفته آینده حین برگزاری دومین نمایشگاه و همایش مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتک) از قراردادهای کلان تولید بار اول استقبال خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری صدای دیپلماسی ایران(idva)، عظیم کلانتری‌اصل،رئیس پژوهشگاه صنعت نفت پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با اعلام این خبر گفت:وزارت نفت حمایت های مطلوب خود را به شکلی جدی در حوزه تولید بار اول صنعت نفت اعمال خواهد کرد و بر این اساس در هفته آینده که دومین کنفرانس و نمایشگاه مدیریت فناوری و افزایش تولید دانش‌بنیان در زنجیره ارزش صنعت نفت (پتروتک) برگزار می شود قرار دادهای کلان خود را به امضا خواهد رساند.

وی افزود: این نمایشگاه و همایش ۲۸ آذرماه به مدت سه روز همزمان با هفته پژوهش به‌منظور حمایت از تولید دانش‌بومی کشور به میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار خواهد شد.

کلانتری اضافه کرد:بدون شک چهار نشست تخصصی  که درباره نیازهای فناورانه و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان برای چهار شرکت اصلی وزارت نفت برگزار می‌شود نسبت به  نشست های سال گذشته تخصصی‌تر و کاربردی تر خواهد بود.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت  همچنین تصریح کرد در حالیکه اقدام‌های بسیار مطلوبی در دوسال گذشته همسو با سیاست‌های دولت در زمینه افزایش ظرفیت خدمات فنی‌مهندسی انجام شده و  توسعه دانش‌فنی زنجیره ارزش پتروشیمی به عنوان چالش بزرگ اصلی کشور تلقی شده، حرکت  بسیار قابل توجهی نیز در همین حیطه به انجام رسیده است و در عین حال مسائل مرتبط با محیط زیست و ارتقای عملکرد صنعت نفت ایران  مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار می گیرد.

پتروتک فرصتی برای حضور شرکت‌های با ارزش افزوده بالا

بر اساس این گزارش همچنین محمد اسماعیل کفایتی رئیس پارک نوآوری نیز در این نشست خبری با بیان اینکه شرکت‌های بسیاری در این همایش حضور خواهند یافت گفت: به موازات  حضورشرکت‌های با ارزش افزوده بالا، شرایط ثبت نام برای شرکت‌های قدیمی نیز  با ارائه تخفیف ویژه مد نظر قرار گرفته است.

کفایتی اضافه کرد: پتروتک امسال شاهد حضور بیش از ۱۸۰ شرکت در بخش نمایشگاهی در کناربرگزاری  ۲۰ نشست تخصصی معرفی ظرفیت‌های همکاری و ارائه آخرین نیازهای فناورانه شرکت‌های تابعه وزارت نفت برگزاری خواهد بود و باید اضافه کنم که  ارائه توانمندی‌های بیش از ۶۰ شرکت دانش بنیان  نیز مورد مداقع و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در مورد نشست های تخصصی  و تجاری B۲B در حین برگزاری پتروتک امسال نیز گفت:۴۰۰ مذاکره B۲B می تواند بستری برای امضای تفاهم نامه و قرار دادهای تجاری در حوزه صنعت نفت و تولید بار نخست باشد.

حمایت از نخبگان و تولید باراول و بازیگران زیست بوم

این گزارش حاکیست سید مهدیا مطهری مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز  با بیان این‌که حمایت از نخبگان و تولید بار اول مبین این نکته است که  شاخص زیست بوم در کشور فعال دیده می شود اظهار کرد:خوشبختانه  ما  این شرایط را داشته‌ایم که از بازیگران زیست بوم استفاده کنیم و اعتقاد داریم این مبحث می تواند افزایش تولید بیشتر در صنعت نفت ایران را محقق کند.

وی اضافه کرد: افزایش تولید به رشد اقتصادی کمک می‌کند و تلقی ما از دانش بنیان‌ها نیز این است که از فناوری پیشرفته برای بهبود بهره‌وری استفاده کنیم تا هزینه و زمان تولید کاهش و میزان کیفیت افزایش یابد.

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی با اشاره به برنامه‌های هوشمندسازی تصریح کرد: از این طریق باید ۱۵ میدان نفتی و گازی با مفهوم دیجیتال هوشمند شده و ایجاد ارزش افزوده کند. همچنین بازار کارآفرینی برای نخبگان در حوزه IT فراهم شود.

وی در خصوص مبحث هوشمند سازی منجر به افزایش تولید نیز گفت:این هوشمند سازی می تواند کاهش هزینه  ها و مصرف انرژی  را به ارمغان بیاورد و این در حالیست که هما کنون ایالات متحده امریکا موفق شده با هوشمند سازی تولید خود را به ۱۳ میلیون بشکه نفت برساند که رقم قابل توجهیست که عددهای قابل اعتنا از محل منابع نامتعارف را محقق کند.

بر اساس این گزارش همچنین غلامرضا خوانساری،دبیر صدور خدمات فنی و مهندسی وزارت نفت، نیز در این نشست خبری درحصوص اهداف حضور شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی اظهار کرد:باید بپذیریم که صنعت نفت ما  ظرفیت های صادراتی مطلوبی در زمینه تجهیزات و احداث پالایشگاه‌های فراسرزمینی دارد، و این در حالیست که  با همکاری معاونت بین‌المللی و  چهار شرکت اصلی گروه صادرات خدمات فنی و مهندسی فراهم شده  تا مسیر صادرات تجهیزات صنعت نفت سهل تر گردد

وی افزود: تاکنون ۲۰ میلیون کاتالیست به روسیه صادر شده و همچنان احداث پالایشگاه‌‌های فراسرزمینی در کشورهایی نظیر ونزوئلا  بیشتر می شود.

دبیر صدور خدمات فنی و مهندسی وزارت نفت تاکید کرد:شرایط به گونه ای فراهم شده که دستاوردها، چالش‌های شرکت‌های صادرکننده تجهیزات نفت،  مورد بررسی قرار گیرد  و با برنامه‌های مدونی که تدوین شده مسیر صادرات تسهیل بیشتری پیدا کند.