سید مناف هاشمی که پیش از این در استانداری گلستان کارنامه ناموفقی برای خود رقم زده بود اکنون به کلکسیون مناصب خود معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را هم اضافه کرد و معلوم نیست تداوم حضورش در این جایگاه تا چه زمانی منافعش را تأمین می‌کند. به گزارش پایگاه خبری صدای دیپلماسی […]

سید مناف هاشمی که پیش از این در استانداری گلستان کارنامه ناموفقی برای خود رقم زده بود اکنون به کلکسیون مناصب خود معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را هم اضافه کرد و معلوم نیست تداوم حضورش در این جایگاه تا چه زمانی منافعش را تأمین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای دیپلماسی ایران(idva)، پس از استعفای محسن پورسیدآقایی معاون سابق حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که عملکردش همواره از سوی شورای شهر به‌ویژه رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با انتقادات بسیاری همراه بود و ۴ ماه هم این معاونت با سرپرست اداره می‌شد ، سرانجام هفته گذشته با حضور سید مناف هاشمی استاندار سابق و معزول گلستان به عنوان سکاندار این حوزه مدیریتی حاشیه‌ها دوباره به این معاونت بازگشت.

نگاهی به عملکرد معاون جدید حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نشان می‌دهد که وی روزگار پرمسئولیتی را در دوران مدیریت خود پشت سرگذاشته است؛ آغاز فعالیت در شهرداری تهران از سال ۱۳۷۳، شهردار تنکابن از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۱، قائم‌مقام معاونت خدمات شهری، مدیرکل تشخیص و وصول درآمد و معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ و از همان سال ۹۲ تا ۱۳۹۶ معاونت توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش بخشی از سیاهه مدیریتی مناف هاشمی است.

البته این مدیر پرمسئولیت و البته با تدبیر در تصدی جایگاه‌های مدیریتی، در دو مرحله یعنی سال‌ ۹۲ زمانی‌که معاون شهردار تهران بود و همچنین سال ۹۶ پیش از تصدی جایگاه استانداری گلستان به‌منظور شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران و نشستن بر صندلی سیاست‌گذاری بهشت‌نشینان از سمت‌های خود استعفا کرده بود و تعجب‌برانگیزتر اینکه با ناکامی در هر دوره در همان سال‌ها سمت‌های بالاتری گرفت.

شاید بتوان نقطه اوج مدیریت سید مناف هاشمی را در جایگاه استانداری گلستان دانست که البته حاشیه‌های بسیار آن زبانزد است.

وی که از سال ۱۳۹۶ تا روزهای آغازین سال ۹۸ به‌عنوان استاندار گلستان مشغول به فعالیت بود بارها و بارها عملکردش مورد انتقاد قرار گرفت. از جمله این انتقادات اظهارات محمود صادقی نماینده مجلس شورای اسلامی بود که در توئیتی اظهار کرد:‌ «آقای وزیر کشور استاندارانی را برگزینید که دل به خدمت در استان محل مأموریت خود بدهند نه استانداری که از بدو انتصاب، دائماً برای سمت‌های پایتختی (اعم از شهرداری، استانداری، معاونت استانداری …) لابی می‌کند.»

گفته می‌شد تلاش‌های مناف هاشمی برای تداوم پست‌های بالاتر از استانداری هم نتیجه داده بود و در روزهای پایانی سال ۹۷ نیز قرار بود وی در سال ۹۸ بر صندلی ریاست سازمان امور مالیاتی کشور تکیه زند که دست تقدیر ضمن تأییدی بر ناتوانی وی، کلکسیون مناصبش را ناقص گذاشت.

مناف هاشمی در روزهای پایانی سال ۹۷ و به‌دنبال پیش‌بینی‌ها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی قصد سفر فرنگ به سرش زده و با ترک محل خدمت و به‌دنبال آن بروز سیل در استان گلستان حواشی زیادی را برای خود به‌همراه آورد و در نهایت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور وی را عزل کرد.

اما این پایان این مدیر نبود و تنها یک‌ماه پس از سیل گلستان با سمت مشاور شهردار مجدداً به جمع بهشتیان تهران پیوست.

سید مناف هاشمی که در  وقت مهم‌ترین جایگاه مسئولیتش از بحران شانه خالی کرده بود اکنون در حکمی جدید از سوی پیروز حناچی شهردار تهران به سمت یکی از مهم‌ترین و پرحاشیه‌ترین معاونت‌های شهرداری تهران یعنی معاونت حمل و نقل و ترافیک منصوب شد.

علاوه بر مناصب و جایگاه‌هایی که وی در آنها حضور داشت و یا سودای رسیدن به آنها را در سر داشت باید نامزدی تصدی سمت شهرداری تهران را نیز اضافه کرد.

وی پس از برکناری محمد علی افشانی از سمت شهرداری تهران به‌دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، در لیست اولیه ۱۳ نفره نامزدهای تصدی پست شهرداری تهران در کنار عباس آخوندی، کامل تقوی‌نژاد، پیروز حناچی، رسول کشت‌پور و …. قرار گرفت.

با وجود همه این حواشی شاید آگاهی از عضویت سید مناف هاشمی به‌عنوان مدیر در سایه شهرداری تهران نیز خالی از لطف نباشد. بخشی از این جایگاه‌ها که در رسانه‌ها به آنها اشاره‌ای نشده بدین شرح است:

عضو هیئت مدیره شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (۱۳۹۸)، عضو هیئت مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور (۱۳۹۲)، رئیس هیئت مدیره شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل (۱۳۸۹)، عضو هیئت مدیره شرکت توسعه مجتمع‌های ایستگاهی متروی تهران (۱۳۸۷ و ۱۳۹۱)، نایب رئیس هیئت مدیره مؤسسه فناوران شهر تهران (۱۳۸۹ و ۱۳۸۶) و ….

مشخص نیست این کلکسیونر پست‌ها و سمت‌ها که در ماجرای سیل گلستان فرصت خدمت را سوزانده و پشت مردمش را خالی کرده بود اکنون که در جایگاه معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار گرفته سودای چه منصبی را در سر می‌گذراند و بزنگاه خالی کردن پشت پایتخت‌نشینان کی فرا می‌رسد؟

  • منبع خبر : آنا