ساخته ها و دست آفریده های زنان سرپرست خانوار در فروشگاه های شهروند عرضه می شود و تولیدات خانگی اقشار کم درآمد برای تقویت بنیه اقتصادی این بخش از جامعه قابلیت ارائه به بازار پیدا می کند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای دیپلماسی(idva) پیش از ظهر امروز نجم الدین محمدی رییس سازمان رفاه ، خدمات […]
ساخته ها و دست آفریده های زنان سرپرست خانوار در فروشگاه های شهروند عرضه می شود و تولیدات خانگی اقشار کم درآمد برای تقویت بنیه اقتصادی این بخش از جامعه قابلیت ارائه به بازار پیدا می کند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای دیپلماسی(idva) پیش از ظهر امروز نجم الدین محمدی رییس سازمان رفاه ، خدمات ومشارکت های اجتماعی شهرداری تهران در یک نشست خبری که به مناسبت نخستین نمایشگاه دست آفرین در برج میلاد تهران برگزار شد با اعلام خبر فوق گفت:هدف از برگزاری نمایشگاه دست آفرین ایجاد شرایطی برای بهبود وضعیت اقتصادی اقشار کم در آمد و بخصوص زنان سرپرست خانوار مناطق مختلف شهر تهران است و این نمایشگاه در راستای توسعه کسب و کارهای کوچک و خانگی و با همت سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران و معاونت توانمند سازی و کار آفرینی و ستاد توانمند سازی سمن های شهرداری و شرکت ساماندهی مشاغل برگزار می شود.
رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران همچنین اظهار کرد: در این نمایشگاه برای اولین بار سمن هایی که در حوزه کودکان و زنان سرپرست خانوار فعالیت می کنند اما جایی برای عرضه محصولات نداشتند، فعالیت می کنند.
محمدی گفت: مراکز خدمات اجتماعی شهرداری های مناطق که از طریق سراهای محلات با مردم در ارتباط هستند که ما ورک شاپ های زیادی را در طول سال برگزار کرده ایم که برگزاری این نمایشگاه حاصل این برنامه ها می باشد.
رییس سازمان رفاه، خدمات ومشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه بیشتر بانوان در مشاغل خانگی فعالیت دارند گفت: البته در این نمایشگاه مردانی که تولیدات خانگی دارند نیز به ارائه خدمات می پردازند.
وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیپلماسی در خصوص این که آیا این نمایشگاه مشابه نمایشگاه های بهاره ای است که هرساله توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می شود یا خیر، گفت: این نمایشگاه با نمایشگاه های بهاره از اساس تفاوت های فراوانی دارد چرا که در نمایشگاه “دست آفرین” هدف کسب سود برای فروشندگان نیست بلکه این حرکت امکانی است برای مشارکت کارآفرینانی که بتوانند با مشارکت شهرداری و با سرمایه های اندک، تولیدات خود را به علاقمندان عرضه کنند.
رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در ادامه از برنامههای این سازمان برای مهارتآموزی و ارائه گواهینامه فنی و حرفهای به کودکان کار خبر داد و گفت:شهرداری تهران توسط این سازمان به توان یابان و کودکان کار گواهی فنی و حرفهای میدهد.
این مقام مسئول با بیان اینکه افراد شرکت کننده در این نمایشگاه صرفا از قشر نیازمند و مستضعف هستند، اظهار کرد: در این طرح تلاش میشود از افراد در معرض آسیب دعوت کنیم تا در این نمایشگاه محصولات خود را عرضه کنند.
محمدی با بیان اینکه سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران یک بانک اطلاعاتی از این دسته از افراد دارد، اظهار کرد: تلاش کردیم تا با کمک سازمان بهزیستی بانک اطلاعاتی خود را افزایش دهیم و این فضا را به صورت کاملا رایگان در اختیار صاحبان کسب و کارهای خانگی و تولید کنندگان صنایع دستی قرار دهیم.
وی با ذکر اینکه برای عرضه صنایع دستی در این نمایشگاه هیچ محدودیتی وجود ندارد، مجددا تاکید کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه فروش محصولات نیست، بلکه هدف معرفی تولید کنندگان صنایع دستی به مردم است.
رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۱۰ غرفه کسب و کار خانگی برای آقایان، بانوان و زنان سرپرست خانوار و همچنین توان یابان ایجاد کردهایم، گفت: در حال حاضر این نمایشگاه به صورت موقت برگزار میشود و تلاش میکنیم در آینده به صورت دائمی هم باشد.
وی همچنین خبر داد که قرار است از این پس بخشی از فضای فروشگاه های شهروند به فروش محصولات تولیدی این افراد اختصاص یابد تا این توانمندی برای همیشه تداوم یابد.
بنا به این گزارش حجت نظری عضو شورای شهر تهران نیز در این نشست خبری گفت: سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری در برپایی این نمایشگاه بسیارموفقیت آمیز عمل کرده است و این نمایشگاه با هدف ارائه محصولات افراد در معرض آسیب مانند توانیابان، زنان سرپرست خانوار و معتادانی که موفق به ترک اعتیاد شده اند برپا شده است.
عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: این افراد بر اساس بانک اطلاعاتی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری و سایر سازمانهای مرتبط انتخاب شده اند، هرچند شهرداری مسئول ایجاد شغل تیست اما علت ورود شهرداری به این موضوع ایفای نقش اجتماعی خود در کنار نقش شهری می باشد.
وی افزود: در کنار برپایی نمایشگاه افراد در خصوص بازاریابی، تبلیغات، قیمت گذاری محصولات نیز به افراد آموزش داده می شود تا بتوانند نسبت به فروش محصولات خود کسب درآمد موفق عمل نمایند.